Здружението за едукативен развој Еквалис, во мај и јуни ја спроведе програмата „Културни транзиции“. Целите на оваа програма беа да ги припреми учесниците со потребните вештини, при влез во нови култури, да го препознаат постоењето на културен шок и да изнајдат заеднички начини за негово надминување и да ја користат различноста во културите, образованието и на работа како ефективна средина за професионален развој. На оваа програма присуствуваа 20 учесници од Македонија, Турција, Франција, Германија, Данска и Јапонија.
Работилницата на тема „Влегување во нови култури“ ги истакна специфичните елементи на културата и што да очекуваме кога се влегува во култура различна од онаа дома. Преку различни вежби, отворени дискусии и симулации учесниците ги споделија своите ставови и мислења за тоа како тие го гледаат и перцепираат светот. Ни се придружија и двајца гости-говорници, македонски студенти кои студираат во странство. Мелпомени Дуби студира на Универзитетот на Њујорк во Абу Даби и Тамара Барсова која студира на Универзитетот Јеил во Сингапур, ги споделија своите искуства за нивниот контакт и начин на живеење во овие култури.
Втората работилница на тема „Културен шок и шок од повторно враќање“, опфати некои аспекти на културниот шок и шокот од повторно враќање од различни перспективи. Преку вежбата „Дердијани“, групата мораше да симулира дека се група на автохтоно племе и група на инженери кои треба да го научат племето како да изгради мост. Симулацијата бараше одредени специфични однесувања како поздравување на членовите на племето со бакнеж на рамо, останување заедно и допирање еден со друг, одговарање со „да“ дури и ако мислите не. Инженерите мораа сами да ги сфатат тие модели на живеење додека го водат племето како да го изгради својот мост во земјата Дердија. Исто така, имаше отворен простор за споделување на нашите лични искуства за тоа како поединечните членови на групата доживеале културен шок или шок од повторно влегување во реалниот живот имајќи предвид дека групата била мултикултурна.
„Културна различност во образованието и на работа“, беше темата на третата работилница за програмата. Различната перспектива на културната разновидност во образованието, како што се сегрегирани домови по раса или пол, критериуми за добивање стипендии, училишни униформи и нивно прифаќање од страна на учениците и вредности на работа, беа дискутирани со Човечкиот барометар каде учесниците го споделуваат своето мислење за збир на изјави, додека се позиционираат на различни нивоа во работната просторија при што едниот крај е страната „Се согласувам“, а другиот крај „Не се согласувам“ и сè помеѓу. Работилницата заврши со идеи за придонес за зголемување на културната различност во образовните институции и работните организации.
Покрај редовните работилници секоја сабота, активноста „Културни разговори“ беше завршена како групна работа во мешани интеркултурни групи. Групите требаше да разговараат за тема во фокус секоја недела додека поминуваат време заедно. Имаа слобода да ги организираат состаноците во однос на датумот и времето, а на групите им беше овозможено да бидат креативни во однос на тоа што ќе прават или посетат додека разговараат за темите. Тие би можеле да одат во парк, во кино, да посетуваат локален фестивал, да готват заедно храна од нивните земји или да пеат караоке. Трите теми во фокусот на културните разговори беа: пријателства (природа на пријателствата), културни перспективи (јазик, примарен културен идентитет, други култури со кои се идентификувате, заблуди за културата, културните симболи и мултикултурните општества) и образованието како култура.
За крајот на програмата учесниците се собраа да го оценат нивното учество на оваа програма. Евалуацијата беше направена со помош на Dixit картички. Секој учесник избра по една илустрација која го опишува нивното искуство од оваа програма и ја сподели со остатокот од групата. Завршниот состанок беше искористен за доделување сертификати на учесниците.
Оваа програма беше поддржана од People to People International-Скопје, People to People International (Европска канцеларија) во Брисел, Канцеларијата за млади на општината во Центар и Центарот за младински активизам-КРИК. Програмата ја имплементираше Ангел Димитриевски-приправник во Здружението за едукативен развој Еквалис, преку Еразмус+ за работна програма.